SELKOKIELISET UUTISET: Suomalainen propaganda – esittelyssä Vatnik Soup

Avatar photo

BySami Antinniemi

10.3.2025

Euroopan Unioni sotkeutuu Romanian presidentin vaaleihin. Ensin peruuttamalla vaalit perustelemattomien ja hyvin mahdollisesti tekaistujen syiden myötä. Nyt hänen osallistumisensa vaaleihin pyritään kieltämään kokonaan. Călin Georgescu kertoo X:ssä EU:sta tulleen totalitaarisen, ja on oikeassa.

Mutta miten tämä kaikki liittyy leppoisaan hölmöläämme Suomeen? Pienen Suomen eräällä asiantuntijalla, tutkijatohtori Pekka Kallioniemellä Tampereen yliopistosta, on pieni panoksensa Eurooppalaisen totalitarismin luomisessa. Propagandassa ei säästellä, kun sille tielle lähdetään. Viimeksi 9.3 Pekka Kallioniemi viestitti Călin Georgescun keskustelleen YK:ssa alienien kanssa.

Valhettahan se oli, niin kuin moni muukin Venäjän propagandaksi nimitetty paksu juttu. Katso koko tarina tästä ja kerro muillekin ystävillesi mitä todella tapahtuu. Selkokielisesti, jos on tarpeen.

Linkki jakamista varten: https://kanto.media/gyuc

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *